Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

OK

22. 08. 2018

5 důvodů, proč byste měli své cvičení přesunout do vody

 

 

Cvičení ve vodě - aquafitness podporuje kardiovaskulární systém, sílu nebo odolnost a zároveň neškodí vašim kloubům. Zatímco máme tendenci si myslet, že cvičení ve vodě je jen pro seniory, je důležité si uvědomit, že tento typ cvičení přináší lidem množství výhod, a to všem věkovým kategoriím, a pro různé náročnosti cvičení, a dokonce i těm, kteří hledají skutečně náročný trénink!

Podívejme se nyní společně na 5 benefitů, které vám cvičení ve vodě poskytuje.

1. PEVNOST

Vzhledem k tomu, že voda proudí ve vícero směrech, odpor vody v bazénu může být 4-42krát větší než odpor vzduchu, čímž je zabezpečeno, že svaly vašeho těla získají náročný trénink. Studie, která se ukončila v roce 2007 zjistila, že po 12 týdnech pravidelné vodní aerobní aktivity účastníci dosáhli významných zisků v síle, pružnosti a agilitě.

2. FLEXIBILITA

Tělo je během cvičení ve vodě vystaveno jejímu odporu, což vyžaduje pohyb v různých směrech při přizpůsobování se tlaku a vztlaku vody - klouby přirozeně zvyšují rozsah pohybu. Studia uskutečněná v roce 2013 zjistila výrazné zvýšení flexibility po podrobení skupiny starších dospělých lidí aerobní terapii v bazénu.

3. ŠETŘÍ KLOUBY, SVALY, ŠLACHY

Voda podporuje 90 % tělesné hmotnosti, a tak jsou nárazy nižší a flexibilita vyšší - například osoba, která váží 100 kg, váží ve vodě jen 10 kg. Voda působí jako polštář pro nosné klouby, a tak se snižuje ve svalech, šlachách a vazech. Výsledkem je, že tréninky ve vodě mají malý vliv na pohybový aparát a můžou výrazně snížit jeho namáhání nebo riziko zranění, které je společné pro většinu cvičení na suchu.

4. SPALOVÁNÍ KALORIÍ

Kombinace silových a kardio tréninků spolu s odporem vody zajišťuje, že se vašemu tělu dostane úplného tréninku. V závislosti od činnosti srdce, zařízení odporu, hmotnosti, teploty vody, objemu a vztlaku spálíte 350-500 kalorií za hodinu cvičení ve vodě.

5. REDUKUJE KREVNÍ TLAK

Rezistence se nevyskytuje jen ve vztahu k vodě, která pomáhá svalům pracovat. Ve skutečnosti taktéž tlak vody ovlivňuje krev a umožňuje krevnímu oběhu účinněji cirkulovat po celém těle, účinně snižuje krevní tlak a z dlouhodobého hlediska snižuje tepovou frekvenci těla v klidu. Tato výhoda znamená, že vaše srdce si zachovává svojí produktivitu, přičemž zároveň pociťuje méně napětí.

V případě jakýchkoliv otázek nás kontaktujte na info@virivky-swimspa.sk nebo na 0908 722 270!